lundi 14 décembre 2015

Vettä ja rypälemehua

 Viikon kuivapaasto on kyllä kokemus jota en heti unohda, kokemus itsensä ylittämisestä. Jos voin olla viikon syömättä ja juomatta, mihin muuhun kykenen?

Haluan vielä tähdentää, että en suosittele tätä kenelle tahansa! Itse olen ollut kasvissyöjä ja vegaani lukiolaisesta asti, jonka jälkeen jätin gluteenin pois, ja lopulta siirryin enemmän tai vähemmän raakaruokaan pari vuotta sitten. Olen myös paastonnut aikaisemminkin. Eli valmistautuminen on tärkeää.
 
Join lopulta ensimmäisen kulauksen 00.05. Sitten join rauhalliseen tahtiin yhteensä 2-3 lasillista ennen nukkumaanmenoa. On ihanaa taas juoda vettä, on ihanaa kun suu ei ole enää hiekkapaperia jatkuvasti.

Olin ostanut valmiiksi viiden litran pakkauksen lähdevettä. 
Periaatteessa olen pullovettä vastaan mutta toisaalta... en usko että Suomessakaan hanavesi on lopulta kovin puhtoista ; veikkaisin että siitä löytyy kaiken sortin kemikaalijämiä (pitää ottaa vielä selvää).
Ranskassa juon (itse) tislattua vettä. Ja no, sanoisin että se, etten syö tällä hetkellä mitään kompensoi kyllä aika hyvin pulloveden aiheuttaman saasteen.
Tänä aamuna olin ensimmäistä kertaa hereillä jo puoli kuudelta, mutta jatkoin tietysti nukkumista ja heräsin sitten yhdeksän jälkeen. Iltapäivällä kun olin lukemassa kirjaa, iski väsymys ja otin parin tunnin päiväunet. Toistaiseksi ei kovin väsytä, tulin vasta tanssimasta.

Minusta tuntuu että siitä lähtien kun join vettä, minua on palellut vähän enemmän (täällä huoneessa on kyllä oikeasti aika viileää, kaverinkin sanojen mukaan).

Tällä viikolla juon vettä sekä laimennettua hedelmämehua (2 osaa vettä, 1 osa mehua).

Eilen kävin Ruohonjuuressa enkä voinut vastustaa pullotettuja mehuja, ne näytti niin houkuttelevilta. Itse tehty mehu on tietysti parasta, mutta toisaalta hedelmävalikoima oli aika pieni (ei esim. rypäleitä), ja toisaalta mehustaminen vaatii vaivannäköä. Ostin lopulta mahdollisimman kiinteitä omenoita ja lisäksi valmista rypälemehua, omena-mustikkamehua, ja ruusunmarjamehua (mitä luksusta!).
En tajua miksi kukaan ostaisi esimerkiksi kymmenen euron drinkin, kun samalla hinnalla saa pullollisen aivan ihanaa ja myös terveellistä mehua...

Olen tänään juonut noin litran vettä ja ehkä litran vettä ja rypälemehua sekaisin. Pelkäsin että laimentaminen pilaisi mehun, mutta se olikin oikein hyvää ja makeaa.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire